نگاهی تازه به فلسفه پزشکی بیندازید.

چارلز روزنبرگ، مورخ به نام پزشکی

0
چارلز ای. روزنبرگ بژوهش های گسترده در تاریخ پزشکی و علم انجام داده است و بیشتر به خاطر سالهای وبا معروف است: ایالات متحده در ۱۸۳۲، ۱۸۴۹ و ۱۸۶۶ (شیکاگو، ۱۹۶۲، ویرایش جدید، ۱۹۸۷). محاکمه قاتل Guiteau. روانپزشکی و قانون در عصر طلایی (شیکاگو، ۱۹۶۸); هیچ خدای دیگری. درباره علم و اندیشه اجتماعی آمریکا (جان هاپکینز، ۱۹۷۶، نسخه جدید و توسعه یافته، ۱۹۹۷). مراقبت از غریبه ها.

ظهور سیستم بیمارستانی آمریکا (کتابهای پایه، ۱۹۸۷); تبیین اپیدمی ها (کمبریج، ۱۹۹۲); و شکایت کنونی ما: پزشکی آمریکایی، آن زمان و اکنون (جان هاپیکینز، ۲۰۰۷)، او همچنین کتابها و تالیفهای مشترکی انجام داده یا مجموعه مقالاتی را ویرایش کرده است. وی در حال حاضر در حال پژوهش بر روی تاریخچه تعبیرهای مختلف از بیماری در دو قرن گذشته است.

روزنبرگ دریافت کننده مدال ویلیام اچ. ولش از انجمن تاریخ پزشکی آمریکا (AAHM) و مدال جورج سارتون (برای یک عمر دستاورد) از انجمن تاریخ علم است. او به عنوان رئیس AAHM و انجمن تاریخ اجتماعی پزشکی (بریتانیا) و در هیئت اجرایی سازمان مورخان آمریکایی و در شورای انجمن تاریخ علم و AAHM خدمت کرده است. وی از سوی بنیاد وودرو ویلسون، بنیاد گوگنهایم (دوبار) و بنیاد راکفلر بورسیه دریافت کرده است. او عضو (و عضو شورا) انجمن فلسفی آمریکا، موسسه پزشکی، و عضو انجمن باستانی آمریکا و آکادمی هنر و علوم آمریکا است. مسئولیت های ویراستاری او شامل یک دوره به عنوان سردبیر استIsis ، مجله تاریخچه انجمن علم، و سردبیر مجموعه‌های انتشارات دانشگاه کمبریج (در تاریخ اجتماعی پزشکی) و انتشارات دانشگاه جان هاپکینز (در تاریخچه بیماری).

پروفسور روزنبرگ در دانشگاه پنسیلوانیا، جایی که از سال ۱۹۶۳ تا ۲۰۰۰ در آنجا تدریس می کرد، تقریباً به پنجاه دانشجوی دکترا مشاوره داد و به عنوان رئیس هر دو گروه تاریخ و تاریخ و جامعه شناسی علم خدمت کرد. او در سال‌های ۲۰۰۳-۲۰۰۴ به عنوان رئیس بخش تاریخ علم هاروارد خدمت کرد.

به نقل از سایت دانشگاه هاروارد https://histsci.fas.harvard.edu/charles-rosenberg

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.